Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

Rabbana atinaa fid-dunniaa hasanah, wa fil-akhirati hasanah, wa qinaa 'azaaban-nar.

Wednesday, May 27, 2009

Nikah 230509

Tanggal 23 May 2009, lebih kurang jam 2 ptg, aku dah selamat bergelar isteri kepada Mohd Azharin Yusak (Azharie)...

--cont-- * actually aku da taip bebanyak dah... tatau pi mana yang byk2 tue.. ni nk kene taip balik la ni..

Macam2 gak perasaan time tu.. happy bila dgn sekali lafaz je aku dah jadi isteri org.. sebak pon ada.. tetiba rasa taat kepada suami tu tetiba je muncul w/pon sblom ni aku kategori yg suka ikut kepala sndiri...ekekeke...ntah..mcm2 la lagi.. susah nak gambarkan...

Masa tu penat + ngantuk semua tak terasa.. walaupon boleh dikatakan tiap2 malam xcukup tidor utk wat preparation.. Pagi tu sempat lagi buat sirih junjung utk hantaran. Then wat hiasan utk kek hantaran.. 2 bende ni je yang tak dan nak disiapkan malam sabtu tu, sebab jam pon dah menunjukkan pukul 3 pagi.. inai tak pakai lagi.. seb baik ada inai ekspress..tu pon ramai da bising suruh aku tidor takut mata lebam..

Gubahan hantaran
rombongan laki sampai dalam kol 1 lebih, then solat zuhur kat surau sambil tunggu pihak aku dgn tok kadi dtg.. masa da masuk surau tu mcm blurr kejap pon ada.. jejak je kaki ke dalam surau, flash kamera bertukar ganti... dah macam artis je aku rasa..hehe..(perasan la tu...)

Then terus dgn upacara akad nikah... pastu penyerahan mas kahwin semua buat kat dalam umah.. seb baik surau dgn umah tak jauh.. Da sampai umah tu, masuk2 je terus nampak makanan dah terhidang... fuh.. best2 lak tu lauk2nye.. tapi aku xleh nak makan dulu.. perlu selesaikan hal yang lain dulu...

Aku pon terimala mas kahwin sbyk RM80 tunai..... sebentuk cincin dan seutas gelang... pastu berlaku la acara posing-memosing, flash kamera pon mula la bertukar ganti... ni baru 3 org cameraman (yang aku hire cuma sorg je... 2 lagi adalah tambahan sukarela). Kalo artis yang berhadapan dengan puluhan kamera tu tatau la nk kata bznye gane..


Alhamdulillah... overall majlis berjalan dengan lancar... pastu aku baru teringat, dari pagi sampai ke petang, aku cuma sempat makan karipap 2 ketul je... dah petangtu barulah leh makan dgn tenang... ekekeke... tapi aku mkn sorg2 je la, pasal suami aku ikut family dia balik kg semula... Malam pulak ada kenduri tahlil untuk jemputan rewang... Memang penat abess....

Aku nak ucapkan terima kaseh byk2 kat semua yang terlibat dalam majlis pernikahan aku ni.. family dan sedara mara aku yang rewang bertungkus-lumus masak yg sedap2 utk menjamu family belah suami aku... juga time kasih byk2 kpd kawan2 aku yang sudi datang memeriahkan majlis... yaya, dilla, nuzul, syima & elly...



Lepas majlis akad nikah...

Dgn Dilla & Yaya... time ni da bukak veil...


Kat sini ada la sikit gambar yang disumbangkan ikhlas drpd yaya.. aku tada kamera sendiri.. nak amek gambar guna kamer hp pon xsempat.. tapi nanti kalo da dapat gambar dr photographer.. aku upload bebanyak okey..

Juga, berjuta2 time kasih kepada pakcik ku (pemilik butik Dea Arjuna Andaman) yang menata-rias bilik aku dah macam singgahsana.. tapi ruang tak banyak dalam bilik sebab bilik pon xbesar sgt.. nak masuk pon kene beratur dulu.. hehehe...

3 comments:

julie@julianamnoor said...

jgn lupa update gambar anda ye puan azizah..selamat

Unknown said...

ok... aku officially terpikat kat baju ko! hahaha... nak tgk gambar byk2 lagi!

Gja said...

Julie: Insy, sejurus aku dpt gambar tu, terus aku buat paparan ekskludif gitu kat sini..

Azah: aku leh kasi pinjam kalo ko nak... ekekeke.. tunggu ye gambar2 nye...