Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

Rabbana atinaa fid-dunniaa hasanah, wa fil-akhirati hasanah, wa qinaa 'azaaban-nar.

Monday, February 2, 2009

Aku kena dera.?!


Aku telah menjadi mangsa dera..
Sila lihat gambarajah sebelah.
Ye..warna tangan aku memang gelap. Itu tandanya kulit aku kaya dengan pigmen melanin. Sila jangan terkonfius dengan "melamin" ok.
______________
*off topic kejap*
______________
Gejala kulit gelap tersebut adalah gara2 merempit setiap hari dan ia masih tidak mampu bertukar kembali kepada warna asal walaupon bertong-tong losyen pelembab/pencerah disapukan.
_________________________
*topic sebenar disambung semula*
_________________________
-
Cuba tengok kesan calar tersebut. Ada yang panjang, ada yang pendek dan ada yang sungguh dalam hingga mengalirkan cecair yang bernama darah..
Ini adalah angkara 3 ekor anak kucing aku yang cuba melepaskan diri sebab tak mau masuk kandang. Calar yang panjang tu adalah angkara Ponia & Polka, dan yang dalam dan berdarah tu pulak angkara anak kucing pakcik aku yang tengah nk gaduh dengan kucing2 lain. Namanya Myloo.
-
==========================
-
Kucing bernama "myloo" tu adalah kurang didikan sebagai kucing sejati kerana terlalu manja duduk dengan pakcik aku kat apartment. Bila dia datang ke rumah aku sekali-sekala (dengan tujuan untuk disosialisasikan bersama kucing2 yang lain), dia hanya tau bermusuh dengan kucing, tetapi tidak dengan manusia.
-
===========================
-
So, aku pon masukkan dia kedalam kandang yang bercampur dengan 3 anak kucing lain iaitu polka, ponia dan popo. Bila time aku nk bagi dia makan, dgn pantas dia mencakar tangan aku... (di bersikap demikian kerana masih dalam mood tak mau bergaul dengan anak2 kucing yang lain td). Huhu..Sungguh dalam dan berbisa! Cakar yang dalam dan berbisa itu menyinggah ke tangan aku selepas beberapa jam aku mendapat calar yang panjang tadi..
-
============================
-
Habis tangan aku dah xcantek.. Sudah la hitam, bergaris2 pula..
itupon naseb baik masih ada tgn yang sempurna kan? syukur...syukur...
=
=


p/s: Leceh la nak pakai glove time naik moto. Da beberapa kali cuba, tapi cuma angat2 taik ayam jer..

No comments: