Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

Rabbana atinaa fid-dunniaa hasanah, wa fil-akhirati hasanah, wa qinaa 'azaaban-nar.

Wednesday, December 3, 2008

Minggu BZ yang penuh sadis...

Minggu ini adalah minggu yg tersangat bz...

Kerja: Berpuluh-puluh sample (hampir beratus kot) kene test supaya produk boleh kuar,
sbb da tada produk masuk, n nk jimat kos.
Biasala.. waktu2 genting camni, ape yg boleh di jual..jual...

tapi semalam adalah hari paling sadis.
Sebab aku kene berjuang bertungkus lumus untuk menghapuskan virus yang menyebabkan komputer aku jadik mengong.
So, terpaksa restart komputer untuk ke berapa kali pon tatau..
dah la nk kene test byk sample.
Tapi alhamdulillah.. berkat bantuan Paan, akhirnya berjaya jugek hantu itu dihapuskan... Thanks Paan..

By the way, thanks to fiza too.. my ofismate. ofis mate ke? aku bukan kije opis.. tapi kami satu department.. hehe..
Dia telah membantu meringankan kerja2 aku yang telah berlonggok2 ini..
baru rasa leh nafas sikit..

Rumah: Ahad lepas mak suruh beli kain langsir..
pasal da lama xtukar langsir.. ada dekat 3 tahun kot.. lama ke tuh? lama kot..
so pergi la merayau kesana-sini mencari kain langsir..
dan habes dlm RM 500 lebih untuk membeli kain2 penutup tingkap di rumah aku ni.. maklumla.. rumah aku kaya tingkap,
so, byk nk kene pakai kain... tu pon carik kain yg ekonomi je..
budget adalah share antara aku dan mak aku..
ni blom lagi beli bahan lain yg diperlukan untuk menjahit pulak... very the cost gitu..
angan2 nk pasang rod. Ada tak sape2 yg sudi sponsor rod untuk langsir aku... hehe =P.

Pas ni pikir nak jait lak.. ade ke masa nih...???
selalu sampai umah pas balik kije je mesti bz dan flat...
Tapi kalo aku xjait, camne nk jadi langsir?
So, skrg tgh pening lak nk pikir paten yg boleh dijait mengikut kemampuan pgthuan aku.. angan2 nk wat style pelmet... ok x...? mampu kah aku...? huhu..

So, stop la dulu sampai sini.. nnt ada masa krg sambung lg..

2 comments:

Anonymous said...

urm..nape gja tak beli yg dah siap?kengkadang kat jusco ada yg dh siap punye,yg utk rod pun ade..not bad gak material dier =)

Gja said...

Da survey pon harga yang dah siap.. dan bila dikira, ia adalah tiga kali ganda harga langsir yang buat sendiri... so, cuma kene carik masa dan tenaga je untuk berjimat.. huhu..