Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

Rabbana atinaa fid-dunniaa hasanah, wa fil-akhirati hasanah, wa qinaa 'azaaban-nar.

Sunday, January 4, 2009

Riinnggg....!!!! Sekolah bermula..

Arini da start sesi persekolahan..
arini jugak anak buah aku da masuk darjah satu...
sekolah di sekolah yang pernah aku sekolah dulu...
Sekolah Kebangsaan Jalan Kebun..
yeah... itula sekolah yg byk memori walaupon aku cuma 3 tahun je kat situ..

Teringat pulak zaman dolu2..
aku mula masuk sekolah tu waktu darjah 4.
Yang paling aku ingat time ni adalah cikgu Mat Zin,
sape yang duduk depan sekali kene pakai payung time cikgu ni ngaja.. (cikgu tu yg kata sndiri tau...). Subjek dia ajar time tu adalah tulisan. Time tu la aku berkenan giller dgn tulisan sambung. Tapi malangnye tak dpat di praktikkan sewaktu exam, kununnya nnt pemeriksa xpaham.. tapi bagi aku, tulisan sambung adalah sangat seni.

Darjah 5 & 6 lagi byk memori..
Cikgu Ghazali, Mr K, Cikgu Junaidah, Cikgu Jalani and my beloved teacher..Cikgu Megat. Time tu aku jadi anak murid kesayangan cikgu Megat (ke aku yg perasan sndiri..?)
Selalu dapat susu kotak free, selalu dapat hadiah free - kalo hadiah tu mesti la free kan?
Dia la cikgu muzik yg paling hebat! aku kata dia hebat sbb cikgu muzik yang gantikan dia pon terpaksa panggil dia balik untuk ajar kitorang koir. Hanya cikgu Megat yang boleh menghidupkan muzik dalam jiwa anak2 muridnye.. Hahaha...sape ingat kejadian itu!!

Kalo nk cerita semua memori kat sekolah tu memang xckup masa. Dan yang paling penting, aku juga pernah mengajar di sekolah itu. Tapi bukan subjek muzik tau... hahaha..

No comments: